Disclaimer

Disclaimer

1. In deze disclaimer wordt verstaan onder: - gebruik(en): alle denkbare handelingen; - u: de gebruiker/ bezoeker van deze website; - de content: alle op deze website aanwezige inhoud;

2. Het onderstaande is van toepassing op de pagina die u nu bekijkt. Door de pagina te gebruiken stemt u in met de inhoud van deze disclaimer.

3. Parallel Perspective heeft de content van deze website met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, Parallel Perspective aanvaardt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden of onvolledigheden van het getoonde.

4. Parallel Perspective is niet verantwoordelijk voor content op de aan deze website gekoppelde bestanden en/ of websites waarnaar wordt verwezen.

5. Parallel Perspective aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door derden aangeboden informatie op deze website. Hieronder valt onder meer, maar niet uitsluitend, het inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werk(en) of het anderszins in strijd handelen met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

6. Parallel Perspective aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade ontstaan door de inhoud van de - al dan niet door derden aangeboden- informatie op deze website. Parallel Perspective behoudt zich dan ook het recht voor om de door derden aangeboden informatie te wijzigingen en/of te verwijderen, indien de door derden aangeboden of reeds geplaatste informatie in strijd is met de wet, de belangen van overige internetgebruikers, andere derden of de Algemene Voorwaarden van Parallel Perspective.

7. Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de content of delen daarvan maken inbreuk op intellectuele rechten.

8. Toestemming tot het gebruik van de getoonde content of delen daarvan op publiekelijk toegankelijke plaatsen dient schriftelijk aan Parallel Perspective te worden verzocht.

 

Gevonden voorwerpen

  • Stuur op klantwaarde vanuit passie en visie

    6-3-2014 "Zonder x-factor lukt het bedrijven niet om een recept voor het creëren van klantwaarde toe te passen". Dat is de stellingname in een artikel uit het Financieel Dagblad, die naadloos aansluit op de visie en drijfveren van Parallel Perspective.

    Lees meer...

  • Vijf manieren om niets te leren van klantenfeedback

    7-1-2014 Tegenwoordig kan je bijna geen transactie meer doen met een bedrijf zonder kort daarna per mail, telefonisch of op de website geconfronteerd te worden met een klanttevredenheids-enquête. Dit tot toenemende irritatie van klanten en gebruikers. Enerzijds omdat je zo vaak wordt "lastig gevallen" met een customer survey, anderszijds omdat je vrijwel nooit het...

    Lees meer...

  • Eurozone blijft crisis nog jaren voelen

    20-12-2013 Europa is op weg naar herstel, maar de crisis laat diepe littekens na. Ondanks tekenen van stabilisering blijft de groei laag en de werkloosheid hoog. Dat voorspelt onderzoeksbureau Ernst & Young in een op 17 december 2013 verschenen rapport. Volgens Ernst & Young zal de economie van de eurozone dit jaar met een halve procent krimpen, gevolgd door een groei met...

    Lees meer...

  • Strategy is key

    4-11-2013 Lees de publicatie INFA  van Fazili Consulting met bijdrage van Parallel Perspective, over het onderwerp:  "Strategy is key". Hoe een heldere en consistente strategie helpt om sneller en scherper te richten op nieuwe kansen. Over de verschillende strategische wegen die naar Rome kunnen en tegenwoordig zelfs moeten leiden. Wat een nieuwe strategie allemaal voor uw...

    Lees meer...

  • Why customers don't buy

    21-5-2013 Zeker in de huidige tijden van economische tegenwind is het niet makkelijk om een potentiële klant zover te krijgen, dat hij tekent voor de deal en jou de opdracht geeft waar je al zo lang en hard voor geknokt hebt. Niet omdat de concurrent er uiteindelijk met de deal vandoor is gegaan, maar omdat de klant uberhaupt geen aankoopbeslissing durft te nemen. De...

    Lees meer...

  • Het Diensteninnovatie Dashboard

    24-4-2013 Diensteninnovatie is voor velen een vaag concept. Waar men zich bij innovatie in fysieke goederen vaak een beeld kan vormen, blijft diensteninnovatie soms abstract. Terwijl het ontwikkelen van nieuwe diensten een belangrijke rol speelt in hedendaagse economieën. Het Diensteninnovatie Dashboard probeert daarom diensteninnovatie concreter en inzichtelijker te maken...

    Lees meer...

  • Operational excellence, meet customer intimacy.

    2-4-2013 Voor veel bedrijven zijn de grenzen bereikt van het streven naar “operational excellence” dat de afgelopen de business beheerste. Ten eerste omdat ze niet nog dieper kunnen snijden zonder hun commerciële slagkracht schade toe te brengen. Ten tweede omdat er nauwelijks nog onderscheidend vermogen mee te behalen valt, omdat alle overgebleven concurrenten...

    Lees meer...

  • Hoe bereik je de B2B-beslisser?

    18-3-2013 Het is steeds moeilijker om business buyers te bereiken. Het is allang niet meer genoeg om aanwezig te zijn op beurzen of om veel budget te pompen in direct marketing. De kennis bij B2B-kopers is veel groter dan voorheen. Hoe zorg je ervoor dat je in het huidige tijdperk je doelgroep bereikt?

    Lees meer...

  • De verrassende waarheid over wat ons motiveert!

    26-2-2013 Wat motiveert ons? Dit is denk ik één van de meestgestelde vragen die er zijn. Of in ieder geval, dat zóu het moeten zijn. Professioneel gezien: “Hoe haal ik het meeste uit mijn team of organisatie?” Maar ook persoonlijk gezien: “Wat inspireert mij? Waar krijg ik energie van?”  Is het antwoord geld? Geld maakt niet toch gelukkig of wel? En wat betekent dat dan...

    Lees meer...

  • Strategie groot struikelblok voor bedrijven

    20-2-2013 Nederlandse bedrijven hebben moeite de juiste strategische keuze te maken. Wat nu? 'Er moet radicaler geïnnoveerd worden'.

    Lees meer...

  • Offshoring: welcome home

    18-2-2013 "Het outsourcen van banen naar lagelonenlanden is op z'n retour" stelt de The Economist. Keert de wal het schip ten bate van innovatiekracht en een consistente klantbeleving?

    Lees meer...

  • Stop listening to your customers

    31-1-2013 Naar je klant luisteren is goed. Hem goed begrijpen is beter! Henry Ford zei ooit "If I'd asked my customer what they wanted, they'd have said a faster horse......" 

    Lees meer...

  • To increase innovation, take the sting out of failure

    12-1-2013 In tijden van crisis trekken CEO's en directeuren de teugels strak aan. Letten op de kosten wordt nog belangrijker dan het al was. Alle risico's nog eens onder de loep nemen en uitsluiten is een bijna automatische stap. Risico's mijden een logisch gevolg. "In één keer goed!" is een managementmantra dat ik in die situatie maar al te vaak heb...

    Lees meer...

Eigen artikelen

  • Klantgericht ondernemen, niet zo vanzelfsprekend! (2)

    3-7-2014 Velen denken dat klantgericht ondernemen gelijk staat aan het leveren van diensten en producten op maat en zelfs het inrichten van de eigen organisatie naar de wensen van specifieke klanten. Dus een radicale wijziging ten opzichte van het operational excellence model. Met alle kosten en risico’s vandien. Dat kan natuurlijk altijd, mits de klant ervoor wil betalen. Maar het hoeft niet!...

    Lees meer...

  • Klantgericht ondernemen, niet zo vanzelfsprekend! (1)

    24-4-2014 Iedere ondernemer of manager kent de regel dat het werven van nieuwe klanten zeven keer zo duur is als het behouden van je bestaande klanten. Klantgerichtheid en klanttevredenheid zijn dan ook woorden die in de meeste business plannen en management dashboards niet ontbreken.  Maar in de praktijk wordt de daad meestal niet bij het woord gevoegd.

    Lees meer...

  • Verstandig verandermanagement: Wie het kleine niet eert...

    3-2-2014 Het roer om! Yes we can! Alles moet anders! Grootse en meeslepende veranderingen, dat is wat (met name nieuwe) leiders graag beloven. Maar grote beloftes leiden vaak tot grote teleurstellingen. Geen wonder dat veel mensen in veel bedrijven inmiddels verandermoe zijn. Medewerkers en vaak ook hun managers zien verandering dan ook meestal als iets negatiefs wat ze overkomt en waar ze maar het...

    Lees meer...

  • Zo heeft je propositie waarde voor je klant

    15-1-2014 “Wij leveren sinds jaar en dag een topproduct, maar de klant wil tegenwoordig niet meer betalen voor kwaliteit en deskundigheid.”    Veel bedrijven hebben er mee te maken: een groot en groeiend gat tussen hoe ze zelf hun product of dienst waarderen en wat de klant datzelfde aanbod waard vindt. Een gat dat onherroepelijk leidt tot onder druk staande omzetten, gestaag dalende winsten,...

    Lees meer...

  • Klantwaardemanagement: Klantgericht maar niet klantgezwicht

    22-11-2013 “Vechten om de order, besparen op de klant.” Dat is voor veel bedrijven de afgelopen jaren het motto geweest. De prijzenslag overleven ten koste van klantgerichtheid en klantbehoud. Maar in een economie met langdurig beperkte groei en een keiharde strijd om nieuwe klanten, is het behouden en uitbouwen van bestaande klantrelaties...

    Lees meer...

  • Hoe maak je van een klant je beste verkoper?

    4-6-2013 In een wereld met een overvloedig aanbod aan concurrerende producten en diensten, waar de aanbieders met gelijksoortige beloftes en vergelijkbare slogans strijden om de gunst van de klant, is het voor die klant steeds moeilijker nog onderscheid te maken tussen de ene aanbieder en de andere. Klanten zijn daarom steeds minder geïnteresseerd in wat de leverancier zelf te vertellen heeft,...

    Lees meer...

  • Innovatie als recept tegen de crisis: Haarlemmerolie of erger dan de kwaal?

    27-3-2013 Innovatie is een “hot topic” in de media, de politiek en op het internet. Het wordt met grote regelmaat gepresenteerd als hét antwoord op de crisis en als onze beste kans om de concurrentie van China en andere opkomende economieën het hoofd te bieden. Natuurlijk, innovatie is belangrijk en verantwoordelijk voor veel van onze huidige levensstandaard. Maar…...innovatie is niet...

    Lees meer...

  • Wordt de klant weer koning?

    14-2-2013 Het afgelopen decennium draaide alles om efficiency. De focus was intern gericht. Inmiddels zijn bedrijven lean & mean geworden of ze hebben het veld geruimd. Operational Excellence is een standaard geworden. Het onderscheidend vermogen voor het komende decennium vraagt weer om externe focus: consistente klantbeleving.

    Lees meer...

  • Succesvolle bedrijven in een onvoorspelbare wereld: vier survival skills (3)

    17-1-2013 Survival of the fittest De toegenomen dynamiek en onverspelbaarheid van markten vraagt om bedrijven die zich snel kunnen aanpassen. Die open staan voor wat er gebeurt in hun omgeving en inzien welke bedreigingen én kansen dat biedt. Organisaties die vervolgens de focus en daadkracht hebben om hun processen, propositie of business model te innoveren. Oftewel zoals Darwin zei: “Survival of the...

    Lees meer...

  • Succesvolle bedrijven in een onvoorspelbare wereld: vier survival skills (2)

    3-1-2013 Survival of the fittest De toegenomen dynamiek en onvoorspelbaarheid van markten vraagt om bedrijven die zich snel kunnen aanpassen. Die open staan voor wat er gebeurt in hun omgeving en inzien welke bedreigingen én kansen dat biedt. Organisaties die vervolgens de focus en daadkracht hebben om hun processen, propositie of business model te innoveren. Oftewel zoals Darwin zei: “Survival of the...

    Lees meer...

  • Succesvolle bedrijven in een onvoorspelbare wereld: vier survival skills (1)

    20-12-2012 De wereld om ons heen wordt steeds dynamischer en vooral onvoorspelbaarder.  In een dergelijke wereld is aanpassingsvermogen de belangrijkste “asset” van een bedrijf. Aanpassingsvermogen geeft de “staying power” om je te blijven onderscheiden in een onvoorspelbare wereld.  Maar hoe geef je een organisatie aanpassingsvermogen? Volgens sommigen ligt de oplossing in het toepassen van...

    Lees meer...