Stuur op klantwaarde vanuit passie en visie

6-3-2014

"Zonder x-factor lukt het bedrijven niet om een recept voor het creëren van klantwaarde toe te passen". Dat is de stellingname in een artikel uit het Financieel Dagblad, die naadloos aansluit op de visie en drijfveren van Parallel Perspective.

Waardecreatie is de essentie van het kapitalistische systeem. Nu de storm van de financiële crisis is geluwd, worden de contouren zichtbaar van een nieuw model, waarbij het creëren van onderscheidende waarde voor de klant weer centraal staat. Hebzucht was de x-factor van het aandeelhoudersmodel; passie is nu de sleutel van het klantwaardemodel.

Het creëren van waarde vereist het orkestreren van passie. Dat dit uitermate lucratief kan zijn, ook voor de aandeelhouders, is evident. Maar als passie zo belangrijk is, waarom sturen bedrijven en organisaties er dan zo weinig op? Hoe vaak stellen we eigenlijk de essentiële vraag: ‘Hou je van wat je doet?’ Misschien zijn we bang voor het antwoord.

klantwaarde Financieel Dagblad

Klik hier voor pdf (335 kB)