Het Diensteninnovatie Dashboard

24-4-2013

Diensteninnovatie is voor velen een vaag concept. Waar men zich bij innovatie in fysieke goederen vaak een beeld kan vormen, blijft diensteninnovatie soms abstract. Terwijl het ontwikkelen van nieuwe diensten een belangrijke rol speelt in hedendaagse economieën. Het Diensteninnovatie Dashboard probeert daarom diensteninnovatie concreter en inzichtelijker te maken voor ondernemers en managers, die overwegen met diensten het onderscheidend vermogen en de winstgevendheid van hun bedrijf te verbeteren.

Werkgelegenheid, omzet en winst worden op steeds meer markten bepaald door dienstverlenende activiteiten. Niet alleen in bedrijfstakken die traditioneel als dienstensector worden aangeduid, maar ook in meer technologie- en goederengeoriënteerde bedrijven beginnen diensten een cruciaal deel van het aanbod te vormen. Juist omdat bedrijven zich kunnen onderscheiden door optimaal gehoor te geven aan de wensen van hun klanten, maken diensten vaak het verschil. In iedere sector en in iedere bedrijfsgrootte.

Zowel het proces als de uitkomst van diensteninnovatie vragen om heldere concepten en duidelijke boodschappen, liefst toegespitst op uw eigen organisatie. Het Diensteninnovatie Dashboard tracht de kennis-leemte te vullen door te voorzien in bruikbare indicatoren. Inzichten op basis van vergelijkingen stellen u in staat uw bedrijf te postitioneren ten opzichte van andere bedrijven. Hierdoor kunt u eenvoudig vaststellen hoe het met uw diensteninnovatie is gesteld, en op welke punten u veranderingen kunt doorvoeren.

Dit dashboard is gericht op managers en ondernemers die karakteristieken van hun eigen organisatie willen vergelijken met anderen. Gebruik van benchmarks is een goed middel om een duidelijker beeld te vormen hoe een bedrijf presteert ten op zichte van bijvoorbeeld concurrerende organisaties.

Klik hier om naar het diensteninnovatie dashboard toe te gaan. 

Reageren? »